Archive

Archive for 27/03/2009

akU sYg dieR

27/03/2009 4 comments

dier yg bernama sahabt…
aku syg sgt kat die…

dier…sapa die??
aku nyatakan kat sini…
shbt yg aku syg sgt…echah n ura…

satu ketika dulu..aku echah n ura baik n rapat sgt2…
belajar, mkn, tido, main2, discuss n mcm2 laaa…
kami wat sama2..saat yg tak mungkin aku lupa…insya-allah selagi aku tak nyanyukk…

kami berjanji nak sambung sama2…mintak pendidikan…
alhamdulillahhh kami berjaya…tp…
tp kenapa???
berjaya tp berpisah…
kenapa ye???
kami tercampak dlm dunia yg berbeza…
aku di UTM
ura di UM
ecah di UKM

aku n ura dpt pendidikan, tp echah second intake..dpt kos biasa…
per2 pon kami tetap berjanji yg kami akan sentiasa berhubung…
sebb selagi kami berkawan..tetap selamanya berkawan…

masa terus berlalu…
kami semakin sepi…hy tinggal aku n ura…
aku jadi dingin ngan echah…
napa???
aku bersungut..itu ini…
jhtnye aku…

tp ura bagaikan org tgh…
menyampaikan berita antara kami…

yee…
bila aku pk2 balik…
kesalahan itu berpihak kepada aku..
sbb…
hemmm byk sgt sbb nye…
yg paling utama aku tahu…
ego aku dlm persahabatan terlalu tinggi…

maafkan aku sahabat…
aku tak berniat…
echah…ha syg sgt echah…tp ha masih tak mampu nak hubungi echah…
ura..terima kasih sbb sedarkan ha…ha syg ura…

ujian kehidupan…
ujian percintaan…
ujian persahabatan…

antara kehidupan, percintaan dan persahabatan..
ujian yg paling sakit utk dilalui ialah ujian persahabatan…
sejauh mana kita kuat untuk pertahankan ukhuwah yg telah sedia terjalin…

apa yg penting…
kasih syg aku dlm pershbtan tiada hadnya…
walaupun sedikit salah fhmm..tp hakikatnya aku syg die…

echah..
maafkan ha…ha tahu sekrg hati ha keras sgt…mungkin cemburu menguasai diri…mungkin keadaan yg berlaku kat diri ha menyebabkan ha jd gini….maafkan ha…hanya Allah yg t ahu ha sygkan chah…

ura..
selamanya kita tetap bershbt..ha sygkan ura…hy itu yg ha leh ckpkan…ha tahu walaupun itu shj ucapan ha..ianya lebih bermakna dr segalanya…

Categories: sajak dan luahan hati

hepPy BesDay ecHah

27/03/2009 1 comment

to my beloved frienzz aishah zainuddin a.k.a echah!!

di kesempatan ini ha doakan echah selamat dunia akhirat…
semoga dipanjgkan umor dan dimurahkan rezki…
semoga menjadi isteri solehah dan ibu mithali tuk bb chah yg bakal menjenguk dunia nanti…
salam syg dr cikDee di sini….

salam syg dr sahabat mu FARHA~~~

Categories: Uncategorized