Home > sajak dan luahan hati > akU sYg dieR

akU sYg dieR

dier yg bernama sahabt…
aku syg sgt kat die…

dier…sapa die??
aku nyatakan kat sini…
shbt yg aku syg sgt…echah n ura…

satu ketika dulu..aku echah n ura baik n rapat sgt2…
belajar, mkn, tido, main2, discuss n mcm2 laaa…
kami wat sama2..saat yg tak mungkin aku lupa…insya-allah selagi aku tak nyanyukk…

kami berjanji nak sambung sama2…mintak pendidikan…
alhamdulillahhh kami berjaya…tp…
tp kenapa???
berjaya tp berpisah…
kenapa ye???
kami tercampak dlm dunia yg berbeza…
aku di UTM
ura di UM
ecah di UKM

aku n ura dpt pendidikan, tp echah second intake..dpt kos biasa…
per2 pon kami tetap berjanji yg kami akan sentiasa berhubung…
sebb selagi kami berkawan..tetap selamanya berkawan…

masa terus berlalu…
kami semakin sepi…hy tinggal aku n ura…
aku jadi dingin ngan echah…
napa???
aku bersungut..itu ini…
jhtnye aku…

tp ura bagaikan org tgh…
menyampaikan berita antara kami…

yee…
bila aku pk2 balik…
kesalahan itu berpihak kepada aku..
sbb…
hemmm byk sgt sbb nye…
yg paling utama aku tahu…
ego aku dlm persahabatan terlalu tinggi…

maafkan aku sahabat…
aku tak berniat…
echah…ha syg sgt echah…tp ha masih tak mampu nak hubungi echah…
ura..terima kasih sbb sedarkan ha…ha syg ura…

ujian kehidupan…
ujian percintaan…
ujian persahabatan…

antara kehidupan, percintaan dan persahabatan..
ujian yg paling sakit utk dilalui ialah ujian persahabatan…
sejauh mana kita kuat untuk pertahankan ukhuwah yg telah sedia terjalin…

apa yg penting…
kasih syg aku dlm pershbtan tiada hadnya…
walaupun sedikit salah fhmm..tp hakikatnya aku syg die…

echah..
maafkan ha…ha tahu sekrg hati ha keras sgt…mungkin cemburu menguasai diri…mungkin keadaan yg berlaku kat diri ha menyebabkan ha jd gini….maafkan ha…hanya Allah yg t ahu ha sygkan chah…

ura..
selamanya kita tetap bershbt..ha sygkan ura…hy itu yg ha leh ckpkan…ha tahu walaupun itu shj ucapan ha..ianya lebih bermakna dr segalanya…

Advertisements
Categories: sajak dan luahan hati
  1. 27/03/2009 at 6:27 pm

    waaa.. sgt terharu.. 🙂 i syg u jugak.. sm laa kita..

  2. 28/03/2009 at 10:05 am

    ura; =)

  3. 28/03/2009 at 3:13 pm

    moga persahabtan ko n ecah akan jadi mcm dulu…x salah kalo kite rendah kan ego demi seorg sahabat…

  4. 28/03/2009 at 5:51 pm

    wanie: tq wanie…aku tahu n dah sedar…sbb aku sygkan die aku jd mcm nih…byk sbb aku jd gini…insya-allah akan tibe masa aku akan jumpe die…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: