Archive

Archive for 11/03/2010

dugaan sebuah ukhwah

11/03/2010 2 comments

salamm kwn2 semua…hope korang sume sht…aku kembali menulis after 3days hehe…bz gak…sbb pulun bc2 per yg patut tuk test..ni pon esom (jumaat) de test VGA…tp rilex jee sbb nanti rht2 otak lu..mls nak pikir susah hehe..

hemm aku terpilih tuk berada dalam golongan yg mendapat gelaran USTZAH..dan di utm skudai nih kami dikenalai sebagai dak SPI…so walaupon kami kumpulan yg kecil tp andai satu kesilapan yg kecil boleh meletup satu UTM..hemm phm2kan lah..

mcm dak kelas aku, sejak kami mula melangkah masuk berada dlm kelompok ini, maka bermulakah ukhuwah kami…dari sehari ke sehari kami mula rapat…sehinggalah sekrg kami dah 3thn bersama..tinggal lagi sethn kami akan bersama, selepas nih masing2 membw haluan masing2..untuk mendidik anak bangsa..insya-allh..doakan kami..

kontinjen2 kelas aku yg ciput…heheh, ada lagi 5 org tak masuk..hehe

dalam keadan ni, mcm2 kenangan yg ada…meh aku nak berkongsi beberapa kisah yg berlaku dlm kelompok kami..andai itu kenangan yg tercipta, kami abadikan bersama…=)

peristiwa yg tak mungkin kami lupa adalah kami kehilangan seorg shbt, iaitu arwah Hanan, secara jujurnya, aku masih lagi tidak sempat nak berkenalan dgn lebih rapat tp cukup aku kenali siapa die…die meninggal semasa eksiden motor ngan kereta betul2 depan pintu besar nak masuk UTM..hem andai kamu lalu jalan itu, peristiwa dan arwah hanan akan dtg…walaupon arwah dah tiada namun kenangan itu masih terpht di hati kami…

seorg rakan bersama arwah, hamiza cedera parah, beliau terpaksa tangguh sem, tinggal kami teruskan perjuangan dan memberi kata semngt kepada miza…itulah ukhuwah kami…

itu salah satu peristiwa besar dlm kelompok kami 3SPI…

tak semua peristiwa sedih, peristiwa gembira pon ader..tak perlu lah aku nak berstory pnjng..sbb sebgai seorg pelajr..semua nya akan dilalui saat2 indah ini…

tp apa yg penting, hari demi hari kami semakin rapat n semakin tak mkn saman haha…enth lahh..lagi2 after Latihan Mengajar (LM)…tak pe lahh…dlm kelas pon happy…hehe

ke lahh setakat nih dulu….syg kamoo semua 3 SPI!!!

Categories: Uncategorized