Home > Uncategorized > 2 Berita Serentak!!

2 Berita Serentak!!

Ukhuwah kami sampai bila-bila. Amin~~

Salam kawan-kawan…semoga semuanya sihat sedia kala~~Sebelum tu Salam Ramadhan diucapkan hehe…
Hari ini aku terima dua berita secara serentak. 1 gembira dan 1 sedih. Semuanya berkaitan dengan rakan-rakan baik aku.
Berita gembira yang aku terima, rakan-rakan seperjuangan aku sejak dari KUSZA (time diploma), hari ini mereka yang menyambung pelajaran ke peringkat degree, sedang meraikan kejayaan massing-masing. Tahniah kepada mereka. Tahniah juga kerana mendapat tempat kelas pertama.
Echah, Syadah, Wan dan yang lain-lain!! TANHNIAH!!
Dan berita sedih yang aku baru sahaja ketahui pagi tadi. Salah seorang rakan aku (sekelas semasa diploma; juga merupakan rakan kepada nama yang disebutkan tadi kerana kami sekelas) sedang berhadapan dengan sakit Leukimia.

Sungguh aku tekejut. KakPah  yang aku kenali seorang yang amat ceria orangnya. Selepas tamat pengajian diploma, beliaulah orang pertama yangg berkahwin. Juga memiliki seorang anak. Hemm dugaan untuk beliau. Semoga beliau tabah.

Aku difahamkan, sudah dua minggu beliau di Hospital Kuala Terengganu. Kebetulan esok malam aku akan pulang ke kampung. Insya-Allah aku akan perli menziarahi beliau.
Bila berita begini, aku jadi seorang pemikir untuk seketika. Dalam kita bergembira, masih ada yang berduka. Aku menjadi insaf. Syukur aku masih diberi peluang kesihatan.
Doa sahabat sekali semoga Kak Pah terus tabah mengharungi ujian dari Nya. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.
Categories: Uncategorized
  1. 09/08/2010 at 1:17 pm

    tiba-tiba rindu plak time belajar kat universiti dulu huhuRasuah polis atau tak? RM300 atau RM50? Pilihan anda?

  2. 09/08/2010 at 1:25 pm

    wah rama follower awak..hubungi rakan2 anda dan beri ucapan raya dengan smss semurah 5 sen atau percuma….dapatkan 1,000 sms percuma bila anda mendaftar di bulan ogos 2010 ini…daftar di http://ibujariduit.blogspot.com

  3. 09/08/2010 at 3:06 pm

    tahniah utk kwn2 cikgu yg sdgn meraikan kegembiraan :Dkpd kwn yg skit tu smoga tabah menghadapi hari2 mendatangkita doakan semoga beliau cepat sembuh~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

