Home > Uncategorized > Vicks Inhaler – Ubat Penenang Aku

Vicks Inhaler – Ubat Penenang Aku

Salam kawan2!! Sebelum aku pergi jauh, salam berhujung minggu dan Happy Friendship Day!! Hemm mungkin ada yang tahu dan ada yang tidak tahu. 1 Ogos merupakan Friendship Day. Ahaks…
Ok, straight to the point. Aku nak bercerita mengenai ubat yang tertera namanya di tajuk entri aku kali ini. Hemm itu lah pengarang jantung aku. Ke mana-mana aku pergi biasa aku akan bawa.
Gambar dari en Google
Nak tahu kenapa?? Ubat ini digunakan kepada sesiapa yang ada masalah hidung. Atau pun sesiapa yang mengalamai selesema. Tapi aku pakai inhaler ni bukan kerana selesama, aku guna sepanjang tahun! Huwaaa…. Ini sahajalah yang mampu buat aku reda.
Aku ada masalah hidung. Biasa aku hidung aku selalu sumbat dan agak tidak selesa. Bukan kerana selesema. Mungkin ada rakan-rakan di luar sana mengalamai masalah yang sama.
Aku juga menghidapi resdung. Tapi tidak lah sampai tahap kronik. Sebab itu hidung aku selalu sumbat. Dan penenang aku ialah Vicks Inhaler nih la. Hekhek…
Kawan baik aku, kakziera, selalu je nganjing-nganjing kat aku. Ye lah, kalau kebetulan inhaler nih jatuh, ayat yg keluar dari mulut dia “Hidung Ha jatuh! Hahhaa”. Tak pun pertanyaan standart dia “Bawak tak hidung hari ini?”
Hahha macam-macam kan. Aku tidak kesah akan hal itu, sebab sudah lali. Memang aku panggil inhaler ni “Hidung” hekhek.
Hemm ok lah, nak sambung menaip lagi. Hehe saja membebel kat sini sebab sekarang memang aku sangat tidak selesa dengan hidung aku huwaaa.. Tak pe, sakit itu penghapus dosa. =)
Categories: Uncategorized
  1. Q
    01/08/2010 at 3:59 pm

    hidung tak besar sebelaah ke? huhuhju

  2. 01/08/2010 at 4:29 pm

    jangan jolok dalam idung dalam2 nanti tersekat x leh kuar

  3. 01/08/2010 at 6:02 pm

    cikgu farha resdung k?xwat treatment..yup, betOi 2..sakit itu penghapus dosa..uhuk3..~_^

  4. 01/08/2010 at 6:55 pm

    Oh same lah kita..hidung mmg sensitif sgt, selalu bersin dan selsema.. Tp org kata, Vicks ni tak elok pakai selalu, huhu.. Baik mkn pil Clarinase atau Claritine, cpt melegakan hidung yg tersumbat.. đŸ™‚

  5. 01/08/2010 at 7:48 pm

    acaPAWN7:hemm yeke?? idok laa selalu, kalau dah tak tahan sgt sumbt baru sedut2 haha

  6. 01/08/2010 at 11:11 pm

    hmm.. makin teruk ke resdung ha syg?

  7. 02/08/2010 at 10:33 am

    ohhh.resdung ke cikgu?kdg sian tgk org resdung ni, x psl2 je selsemahuhuhu

  8. 02/08/2010 at 10:36 am

    SUSAH KN KLU KENE GUNE IDUNG KE DUA.. UHUHUH

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

