Home > Uncategorized > Kempen Menutup Aurat Akhlak Dijaga

Kempen Menutup Aurat Akhlak Dijaga

Assalamualaikum. Entri kedua untuk hari ini. Bukan niat nak glemer tapi entry kali ini biarlah gambar yang bercerita.
Dengan penuh rasa seorang tanggungjawab, aku menyeru kepada sekalian pembaca di sini, marilah sama-sama kita berkempen dan membanteras segala maksiat yang memang terang-terangan berlaku di sini dan di mana-mana muka bumi ini.
Jom lihat banner yang telah diedit oleh seorang sahabat saya di FB dan rakan UTM.

p/s: Ilmu tanpa amal ibarat pohon tanpa buah!!
Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. 29/07/2010 at 3:14 pm

    bagus ni cekgukena war-warkan seluruh alam secara berterusanbaru ada yg tak lupakadang2 saye sendiri pun terbuat jugakmalyu mudah lupa lah katakanterima kasih ingatkan 😀

  2. 29/07/2010 at 3:48 pm

    betul2hentikan gangguan seksual terhadap lelakiheheP/S : Dulu Bencinya! Sekarang Sukanya!>

  3. Q
    29/07/2010 at 3:53 pm

    Q baru nak buat entry pasal ni.mintak kongsikan gambar ini dengan Q.

  4. 29/07/2010 at 5:26 pm

    banyak yg sy kena betulkan.erm.tenx btw.(:ENTRY BARU ; Aplikasi Twitter Yang Boleh Dicuba.

  5. 29/07/2010 at 5:37 pm

    Assalamualaikum…Saya pernah beberapa kali buat artikel mengenai perkara ini, tetapi kurang mendapat reaksi dari blogger di luar sana. Yang saya perhatikan, blogger lebih gemar komen pada perkara2 yang lagha, yang kurang nilai2 ilmiah dan kebenaran. Artikel2 yang serius dan berunsur nasihat, langsung dipandang sepi…

  6. 29/07/2010 at 6:42 pm

    bagus2..info yg sangat berguna 🙂

  7. 29/07/2010 at 8:23 pm

    kei-yu:sama-sama kita memperbetulkan diri ye =)

  8. 29/07/2010 at 8:24 pm

    hans:hehe tu la…bukan korg je kaum lelaki yg terganggu…kami kaum perempuan pon haaks

  9. 29/07/2010 at 8:27 pm

    Q:sila2..sebar2kan… =)

  10. 29/07/2010 at 8:27 pm

    annazirah:iyee..sama2 ye 😉

  11. 29/07/2010 at 8:28 pm

    ahmad zaki:tak pe zaki..at least kite bg peringatan.. ini baru sebesar zarah..pejuang-pejuang islam lagi hebat…sedang Nabi kita berdakwah selama 23tahun…

  12. 29/07/2010 at 8:29 pm

    chusy:yep..sebar2kan lah ya 😉

  13. 30/07/2010 at 2:09 am

    wohooo..aurat oh aurat..x pernah ada penyelesaian..

  14. 30/07/2010 at 1:44 pm

    camne kalau keje de uniform yg kena masuk tudung dalam baju ? is it de care laen or kena kuarkan tudung tu supaya tutup dada ? huhu .

  15. 30/07/2010 at 1:58 pm

    ramai orang mengambil mudah mengenai jaga aurat ni..seolah-olah aurat ini tidak penting dalam kehidupan…peliknya..padahal aurat ini lah yang membawa kita ke akhirat..jika tidak dijaga dengan baik maka buruklah padanya…

  16. 30/07/2010 at 2:09 pm

    peringatan untuk diri sendiri..kandang tlupa nak jaga aurat sendiri..pakai aje tudung tp tudung nipis, or singkat 😛

  17. 30/07/2010 at 2:14 pm

    de'din:hemm tu la..satu je cara nak selesai, masing kena sedar tentang syariat dan pemimpim harus memainkan peranan penting dlm hal ini =)

  18. 30/07/2010 at 2:17 pm

    coyotito:hemm menjawab persoalan anda, andai kata peraturan di tempat itu memang begitu, ikut sahaja tapi dengan beberapa keadaan:1) andai kata kamu tinggalka tempat itu punca rezeki kamu terputus di situ sahaja.2) kamu memang tidak mampu untuk mencari keje lain selain tempat sebegitu3) dalam erti kata lain, oa akan mendatangkan kemudaratan terhadap kamu.contoh mudah, memakai purdah, ada sesetangah unuversiti tidak membenarkan memakainya namun di situ ilmunya di tuntut dan dgn niat kerana ilmu dan allah, maka diharuskan membukanya…sekiranya berada di luar kawasan itu, maka dia wajib pakai..kamu faham kan??

  19. 30/07/2010 at 2:18 pm

    madihah:betul tu..sekrg bertudung kerana fesyen =(

  20. 30/07/2010 at 2:18 pm

    nasyas:alhamdulillah…harap sama2 dpt perbaiki kelemahan =)

  21. 30/07/2010 at 4:17 pm

    bagus kempen2 camni..bagus jugak utk ingatan diri sndri…thanks neway

  22. 30/07/2010 at 4:26 pm

    okayy , paham ! thanx 🙂

  23. 30/07/2010 at 4:40 pm

    rama2 ungu:ur welcome..peringtan tuk sy jug 😉

  24. 30/07/2010 at 4:40 pm

    coyotito:ur welcome =)

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: