Home > Uncategorized > Anjuran Permainan/Contest Oleh Para Blogger

Anjuran Permainan/Contest Oleh Para Blogger

Pembuka kata dengan melafazkan Assalamualakum (wajib tau jawab). Emm entri kedua tak silap. Tiba terdatang idea nak mencoret dan membuka persoalan di blog yang biasa-biasa ni hehe.
Permainan/Contents. Hemm. Aku dapati ramai blogger yang menganjurkan contest. Tidak dinafikan aku juga kadang berminat dan join sekaki. Tapi boleh bilang dengan jari. Tak silap aku, rasanya baru 3 contest yang aku join. Dan aku tidak pernah lagi menang mana-mana contest yang aku join haha. Tak bernasib baik kan.
Hadiah ketiga Malam Puncak Perdana sem lepas đŸ˜‰
Jadi, aku nak tanya. Apa ciri-ciri seorang blogger apabila terniat nak menganjurkan permainan/contest nih ya? Kadang aku terfikir juga. Adakah kerana blog itu sudah terkenal?? Atau blog itu sudah mendapat follower yang ramai?? Atau apa-apa yang berkaitan.
Masih lagi persoalan yang timbul. Bagaimana pula dengan penyertaan?? Terkadang aku tengok contest yang dianjurkan itu kena tag beberapa rakan. Actually, bagi aku agak tidak setuju sebab tidak semua berminat untuk menyertai contest itu. Betul bukan? Atau macam mana?? Ada idea??
Satu lagi persoalan timbul. Adakah perlu adiah yang mahal-mahal?? Contoh terdekat la aku. Sebagai pelajar aku tidak mampu untuk menyediakan hadiah yang mahal dan dengan kuantiti yang banyak. Dan sangat ditakuti sekiranya sudah membeli adiah tersebut, tiada respond yang diterima. So how?? Leh tolong explain??
Secara jujurnya kadang terniat juga nak menganjurkan game atau contest tapi terdapat banyak kekangan dan rasanya tak mampu dan masih tidak layak untuk lakukan smeua itu. Banyak perkara yang perlu difikirkan?? Betul tak??
Ada pendapat atau cadangan?? Sila-sila berkongsi di sini ^__^
Categories: Uncategorized
  1. 14/07/2010 at 5:09 pm

    hmm….kite pun tak sure la sbb belum penah anjurkan contest…kalau bab penyertaan tak da halangan kot..mesti ramai yg sudi nk join tu..hadiah plak maybe utk permulaan bleh bagi yg simple cam topup ke kan..:)

  2. 14/07/2010 at 5:16 pm

    rama2ungu:hehe tu la..tak eprnah anjurkan pon…topup?? hehe ok je kan?? tp isau tak de pengunjung tu je..

  3. 14/07/2010 at 5:18 pm

    aya xpenah pon join kontest. hehe

  4. 14/07/2010 at 6:04 pm

    ini sume depends dgn tuan punya blog nak buat contest sempena apa. ada yg bersempena pembukaan blog, ada bersempena anniversary, ada bersempena menghargai followers dan readers..tentang hadiah pula of course ikut kemampuan. setakat ni saya tgk paling kurang hadiah berupa top up. ramai gak yang join. anyway, sy x pernah lg anjurkan contest. selalu join je. hehe.

  5. 14/07/2010 at 6:54 pm

    hahaha..xde pape cadangan..xpenah join contest..

  6. 14/07/2010 at 10:59 pm

    Tak perlu mahal..yg penting ikhlas…tak salah,kan ada hadis..'bertukar-tukarlah hadiah,nescaya kamu akan berkasih'..kan?Latest post:Aku malu!!Saya jemput cikgu farha ke PondokCinta~sila la..hehe

  7. 15/07/2010 at 12:29 am

    benda nih depend pada orang buat contestalahsedia hadiah ikut kemampuan jersenanghehehe

  8. 15/07/2010 at 12:41 am

    Salam bertandang sahabat moga hari mu di berkati dengan kesihatan yang baik dan gembira selalu…..ermmm..leh join tak?

  9. AiZ
    15/07/2010 at 1:18 am

    bila anjur contest, mesti ade tujuan.. seperti nk up trafik, nk follower ramai, nak orang kenal.. nak hargai follower dan banyak lagi… pastu semua blogger boleh buat contest… lagi mahal hadiah, lagi hangat penyertaan.. itu pendapat aiz dn kucing aiz.. ^__^Aiz latest entryAiz suka anonymous macam niBlogger sekarang masak tak sedap tapi paksa orang makan?Blogger jenis apakah kamu? PENIPU?ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

  10. 15/07/2010 at 8:29 am

    Salam. Jom kita menghayatinya bersama! ^_^

  11. 15/07/2010 at 9:09 am

    aku pernah masuk sekali tapi tak da rezeki.. nak buat contest sendiri rasa belum mampu lagi,,hehe

  12. 15/07/2010 at 10:17 am

    Kie-yu pernah buat contesttujuannya utk kenalkan R4T kpd blogger lainselain tu bleh kenal2 antara satu sama lain :)dan kie-yu pun ada pendapat ttg contest yg kena tag sana-sini tu.

  13. 15/07/2010 at 11:04 am

    dah lama teringin nak buat contest.sebab kalau buat contest ni, confirm trafik up.hehehe.tapi contest yg dibuat tu mestilah munasabah..xpayah lah buat banner susah2 pastu suruh org tempek kat blog.takut org malas, teros xnak buat.lagi satu xpayah lah tag2.hahaha.kalau cikgu nak buat, bagi hadiah berupa wang tunai aje.senang cite.(:ENTRY BARU ; Pernah Alami Kejadian Ini? ; Salah Orang.

  14. 15/07/2010 at 12:29 pm

    nice one.. contest ni bagus je.. cun

  15. 15/07/2010 at 6:28 pm

    huhu .xpernah lg join contest .bnyk bkk kt gurls je .hehe .

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

