Home > Uncategorized > Kaedah Dakwah dan Pengurusan: Cabaran Yang Bakal Dilalui (^,~)

Kaedah Dakwah dan Pengurusan: Cabaran Yang Bakal Dilalui (^,~)

Assalamualaikum semua!!!! Syukur, aku masih diberi peluang untuk hidup sehingga saat ini. Alhamdulillahh.
Aku nak cakap apa ya?? Oh ya, Hari ini, 12 Julai 2010, maka dengan rasminya bermulalah aku sebagai seorang pelajar berstatus 4SPI. Jam 2 petang tadi merupakan kelas dakwah dan merupakan kelas pertama yang aku hadir untuk semester ini. Wahhh memandangkan sem ini aku hanya mengambil 10 jam kredit je, jadi jadual aku tersangat-sangat lah free. Hekhek….
>> Kredit: Mr. Google <<
Ok, moh aku nak strory serba sedikit mengenai tajuk aku ni haaa. Maklum laa, tgk pada tajuk perghhh macam advance sangat kan? Hehe tapi itulah salah satu subjek yang aku ambil untuk sem ini. Lecturer yang mengajar memang sudah mengenali siapa kami. Jadi mudah dan secara santai sahaja lah untuk first day kan.
Bila tengok apa yang perlu untuk mendapat markah memang agak menyakitkan. Sebab 20% adalah praktikal dakwah. Satu tugas yang perlu digalas. Hem bukan setakat di sini malah perkara ini akan berterusan sehingga ke akhir hayat aku. Jadi, untuk sekelian kalinya, aku perlu turun untuk berdakwah. Ya Allah semoga aku kuat.
Itulah yang dikatakan cabaran aku untuk sem ini. Itu baru satu subjek. Tak tahu lagi apa tugas untuk subjek Pemikiran Islam. Hemm kita tunggu dan lihat.
Doakan aku ya kawan. Tugas pendakwah tidak mudah yang disangka. 2 tempat telah dipersetujui. Rahsia dulu, sampai masa aku story hehe.
Ok daa~~
Categories: Uncategorized
  1. 12/07/2010 at 11:22 pm

    all de best dear.. :)berdakwah tu kerja yang mulia šŸ™‚

  2. 12/07/2010 at 11:57 pm

    ya..berdakwah bukan tugas yang mudah..tapi besar ganjaran nya..

  3. 13/07/2010 at 12:02 am

    bnyk gile 10 jam kredit .skt tuh .tp slmt la klas x bnyk kn ?hehe .

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

