Home > Uncategorized > Tingkat 3 Punya Penangan!! Haihhh~~

Tingkat 3 Punya Penangan!! Haihhh~~

Assalamualaikum semuuaaaaa!!! Waaa baru ada peluang untuk aku membebel kat sini. Hari ni kesibukan melanda yang amat. Sebab ikut perancangan stor bukak pukul 930 pagi tapi hampehh janji melayu pukul 10 baru bukak.
Then tunggu membe nak angkut barang sampai kul 1, last2 aku kol teksi sudah. Terasa membazir masa menunggu dek kerana aku pikir lagi cepat aku settle lagi cepat aku rehat. Jadi setengah jam menunggu pakcik teksi datang.
“Kak, nanti akk solat laa dulu, saya angkat sendiri je barang nih”
“Betul nih?? Ok, nanti after solat akk datang terus tolong Ha.”
Lantas aku senyum dan pakcik teksi follow aku ke Kolej 9. Barang-barang diturunkan di parking kereta sahaja. Selepas aku membayar harga yang aku rasa agak cekik darah itu. Aku mengambil beg yang kecil dahulu like my handbag and my lappy.
Beg tarik berwarna hijau itu paling berat sebab berisi printer
(Bahagian 1)
Handbag, Lappy, bantal, kotak (berat)
(Bahagian 2)
Then, sesi mengangkut semua beg yang besar. Serius setiap beg mempunya capacity yang boleh tahan beratnya. First aku angkat yang ada printer. Gile berat!!! Aku hanya menaiki tangga untuk sampai ke 3rd floor! Keje gila kan?
Memang!! Untuk permulaan memang laa semangat dan masih gagah perkasa. Tapi masuk beg ketiga beserta kotak seluruh badan aku menggigil, tapak tangan aku hampil krem+merah!! Aku terduduk di tangga. Lama. Hampir 10 minit. Berehat sebentar dengan harapan Kak Ziera sampai. Tapi hampa!
Nak tak nak sedaya upaya aku meneruskan misi aku. Hanya Allah yang tahu keadaan aku. Macam nak mati angkat semua barang dengan menaiki tangga sehingga tingkat 3! Bukan aku tidak mahu menggunakan khidmat lif tapi memandangkan lif terlalu jauh dengan bilik aku. So dengan kudrat yang ada, aku teruskan.
Selesai semua. Aku terbatuk hampir nak muntah! Kaki, badan dan tangan aku menggigil! Kawan aku tiba2 sampai tgk aku yang terbongkang. Kasihan katanya. Hahaha sengal! Tapi Alhamdulillah Kak Ziera tolong pasangkan cadar dan kemas2 sikit barang aku sementara aku nak solat. Thax dear!
Kak Ziera yang sudi tolong kemas hehe
Sesi mengemas bilik aku hanya mengemas secara santai hehe. Bilik yang luas terasa bergema bile bercakap. Single pula. Hehe Tapi aku gembira!!
Ok lah sekian laporan dari cikgufarha.
p/s: nak stay up tunggu BOLA!! SPAIN di hati hakhak!!
Categories: Uncategorized
  1. 11/07/2010 at 10:55 pm

    teringat zaman stud dulu.. angkut barang naik sampai level4.. uaduhaiii….rase nak collapse aje..

  2. 11/07/2010 at 11:47 pm

    Tak banyak beza masa saya mula-mula pindah rumah dulu…tingakt 3 jugak.haha..penat giler!Nak stay up tengok bola?kalau ada masa terluang,dtg la pondok Cinta baca2 ke..doa2 sikit ke..heheLatest post:Menarik!Kisah pemabuk bersolat

  3. 12/07/2010 at 1:15 am

    haah.. lif takde?

  4. 12/07/2010 at 6:19 am

    kesian .x kn xde kwn2 tolong angkat barang ?

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

