Home > Uncategorized > Mekah Mukarramah (Aku Teringin)

Mekah Mukarramah (Aku Teringin)

Sekiran ada yang bertanya ke mana tempat yang kamu nak pergi. Pasti aku akan menjawab MEKAH MUKARRAMAH. Itu lah satu-satunya tempat yang aku nak sangat pergi. Kadang hati ini memberontak. Insya-Allah sekiranya ada rezeki aku akan sampai ke sana dalam masa yang terdekat ini aminn.
Bila aku tengok gambar rakan-rakan yang dah pernah sampai ke sana. Sungguh aku cemburu. Bila giliran aku? Setiap saat aku berdoa terimalah lambaian hati seorang hamba yang merindu tempat yang sungguh suci ini. Sungguh ;-(
Aku tidak cemburu kepada rakan yang dah jelajah bumi Allah ini tapi masih belum jejak Mekah. Duit banyak tapi tak pergi umrah/haji. Hem sangat rugi. Aku. Kalau ada rezeki, aku akan ke sana dulu baru laa akan akan jelajah dunia sekira diizinkan. Entah kenapa aku tgk ramai yang berbangga dengan pelancongan ke sana ke mari tapi tak ingat nak pergi yang suci. Sungguh aku kecewa dengan sikap manusia yang sebegini (aku nyatakan sebab aku pernah berdepan manusia sebegini).
Ya Allah.. Sambutlah lambaian Ya Allah…. Sungguh aku merindui diri Mu Ya Allah =( 
Categories: Uncategorized
  1. 02/07/2010 at 12:10 pm

    Salam… :DMemang betul sebenarnya ramai yang mengharap untuk "dijemput" Allah menjadi tetamuNya. Kerana manusia yang berkunjung ke Batullah adalah tamuNya yang selected dan special. Tapi tak kurang juga ramai tamuNya yang tak mengambil peluang sebaik diberikan peluang ini.Contoh, ada yang just nak melancong, ada yang just nak ambil experienced, ada yang just ikut2, dan mcm2 lagi. Rugi manusia tersebut. No wonder ramai pula yang bila dah balik, tapi macam xda apa2, … xberubah, malah maksiat tetap berterusan… tandanya ibadah hajinya mungkin boleh dipersoalkan kesahannya di sisi Allah.Ramai yang berhajat untuk pergi ke Baitullah untuk bertaubat dan jadi baik. Sedangkan untuk menjadi tetamu Allah hati dan jiwanya mesti bersih dan suci, sebelum ke sana. Kalau ada mereka yang jahat di mata kita tapi mereka berpeluang ke sana, itu ada hikmah dan pengajaran yang Allah nak berikan kepada mereka di sana. Wallahu alam.Cuma bahagian kita pula mungkin berbeza. Mari kita sama2 usahalah, bersihkan hati, jiwa,…kita ikhlaskan hati betul2, insyaallah, seruan Baitullah akan datang tanpa kita sangka2. :DSelamat Hari Jumaat

  2. 02/07/2010 at 2:33 pm

    Salam bertandanglepas solat jumaatmoga anda di berkatiJumaat Al-Mubarak..moga tercapai doadan impian anda ituinsyaallah…

  3. 05/07/2010 at 7:59 am

    selamat menunaikan impian ye.. ^_^

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

