Home > Uncategorized > Sakit Ketika Haid

Sakit Ketika Haid

Masih ada yang tidak ada mengetahu tentang haid? Rasanya sekarang budak-budak sekolah rendah dah tahu pasal nih. Tidak normal boleh aku katakna kat sini kalau anda tidak tahu apa itu haid.
Cuma mungkin ada sesetengah golongan yang masih tidak tahu bahawa datangnya haid dalam keadaan yang macam. Sebab seseorang wanita itu tidak sama. Aku nyatakan kat sini berdasarkan pengalaman sendiri. Ada wanita/perempuan di luar sana tidak pernah merasa macam mana sakitnye ketika haid. Senang sebut senggugut. Ada juga yang tidak pernah tidak (Bahasa Arab sebut ‘La budda’) tak merasa sakit, setiap kali datang haid pasti sampai tak boleh nak bangun!

>> Gambar aku cilok dari en Google <<

Tanda-tanda wanita/perempuan ketika haid (sumber di sini):
  • Kekejangan otot di bahagian bawah abdomen dan sakit belakang
  • Kelesuan
  • Loya atau muntah
  • Sakit kepala
  • Keletihan dan pening
  • Dalam beberapa kes kesakitan tersebut merebak ke bahagian sulit seperti bahagian peha dalam
Peringatan untuk kaum Adam diluar sana, rasanya anda patut ketahui hal ini, tapi rasanya dah ramai yang tahu kot ahaks. Terutamanya yang bergelar suami =).
Sakit senggugut jangan dipermain-mainkan. Mungkin ada sesetangah kaun lelaki suka mempermainkan hal sengugut nih. Tahu tak betapa sakitnya senggugut?? Honestly aku sendiri pernah kena yang teruk sam[ai tahap aku merangkak dan demam sampai 3 hari (itu pengalaman aku), mungkin ada yang ada lebih teruk dari aku. Aku mohon sangat, jangan mempersendakan hal ini. Aku nyatakan kat sini bukan untuk suka. Cukuplah kamu memahami keadaan wanita seperti ini.
>> Ini juga aku amik dari kotak Google<<
Kamu tahu?? Ini yang eprnah aku dapat maklumat. Datang haid ini merupakan bersalin kecil. Sakitnya memang sakit sampai terkadang boleh effect tak boleh nak mengandung. Selain itu boleh menyebabkan barah. Banyak kamu boleh baca akan hal ini. Artikal berlambak kat internet.
Satu lagi aku nak kongsi. Sekiranya kamu (kaum wanita khususnya) pernah melalui senggugut yang sakit, maka kamu bayangkan lah sakit hendak bersalin adalah 10 kali ganda sakit itu. Hargailah kesakitan ini =) kenapa aku katakan sedemikian, Sebab ada sesetengah golongan yang tak pernah merasa sakitnya senggugut.
Setakat ini dulu ya perkongsian aku petang nih =)
Categories: Uncategorized
  1. 30/06/2010 at 2:49 pm

    setiap bulan kena MC sebab senggugut..huhu~

  2. 30/06/2010 at 3:11 pm

    Aku sian gak tgk wife aku tiap kali time ni..mmm…Nice info…i got latest too, nice too Nice Lorr

  3. 30/06/2010 at 4:49 pm

    awek aku klu sengugut nangis2 kot .xtau la rase camne .

  4. 05/07/2010 at 11:27 am

    memang kesian.. aku selaku suami pon kesian bila tengok wife aku berguling tahan sakit..hergailah pengorbanan seorang wanita atau isteri.. jangan sakiti isteri anda..

  5. fndrocka
    17/07/2010 at 5:41 pm

    sakit period pain tu macam sakit gigi kan kan kan

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

