Home > Uncategorized > Bebas: Single vs Married

Bebas: Single vs Married

wahh tajuk aku kali ini agak berlainan..enth mcm mane aku leh terpikir…emm tp kalo tak de angin masakan pokok bergoyang tul tak?? so ade sbb aku wat entry nih hehe..

ok jom…aku dengan lapang dada nak mintak pendapt kwn2 pasal tajuk aku kali nih…jom2..


ok honestly org nak kawen nih memng happy kan…hehe termasuk aku la tu..tp dlm masa yg sama aku terfikir gak..bila dah kawen..tanggungjwb as a wife memang berat sebenrnye..byk benda yg kena jaga…sbb isteri hak suami sepenuhnye..dr sudut pergaulan sehinggalah segala aspek tidak boleh dipandang remeh…

tima bujang kite bebs…nak jumpe kawan, hang out together, nak g sana sini, balik umah, lepak ngan adik2, gurau senda, life as student…memng best kan?? after kawen aku rase dah tak leh kot…lagi2 si isteri..kalo si suami leh gak jumpe kawan2…

mungkin ada yg mengatakan boleh..ok aku setuju tp boleh setakat yg terbatas…sbb bile isteri nak kuar2 g2 aku rase pandangn masyarakat pon tak setuju…kalo bujang lain laa kan?? tp tak bermakna bila hidup membujang sbg wanita leh kuar n balik tgh2 mlm…tak elok jgk…setiap pergaulan tu ada batasan kan..adat org timur..so phm2 laa..

emm kalo dah kawen..yg bestnye leh berdua2an dgn hubby rite? kompom dah tak dok org marah..nak jumpe ke nak apa ke dah tak takut..beza hidup membujang @ couple…kan?? aku setuju tang nih..sbb tu biasa nye org yg dah de BF atau GF atau dah berstatus tunangan org dah tak sabr nak kawen..hehe sbb bile jd gini kite akan rase bebas…

ohh bg aku tidak sama sekali..jujurnye aku takut nak menghadapi hari2 yg mendtg..mampukah aku nak menjlnkan tanggungjwb sebgai seorg isteri?? mampukah aku mendidik anak2 menjadi anak2 yg soleh dan solehah?? besar tanggungjwb…

jadi rakan2 diluar sana..fikir2kna lah…aku ckp nih de sbb…hehe

ok pe pndpt kwn2 ek??

Categories: Uncategorized
  1. 17/06/2010 at 12:54 pm

    BILE DAH KAWIN T.JWB LG BESAR.. EHHE

  2. 17/06/2010 at 1:06 pm

    hehe

  3. 17/06/2010 at 1:31 pm

    salam..nak jadi isteriyang baik..kurangkanberinternet..he he

  4. 17/06/2010 at 8:07 pm

    hmm.. kawin tggungjawabnya berat.. tak tahu boleh amik ke tak tanggungjawab tu..huhu

  5. 18/06/2010 at 11:26 am

    sy kwen mse umr 20 n hubby 29..ok je..lgpun sy tiap mggu lpak dgn kwn2 or ajak kwn lepak kt uma. ala… nti lps kawen.. njoy je.. apepun mmg best dpt bersme dgn org tercnta slalu..=) Live to njoy….

  6. 18/06/2010 at 11:56 am

    nursolehah:hehe awal jodoh kamu…semoga berbahagia selalu..

  7. 18/06/2010 at 4:41 pm

    nice post…kunjungi ini ya.. http://www.unand.ac.id/arsipua/ds/

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

