Home > sajak dan luahan hati > kad itu aku tak perlukannya => PERGI!!

kad itu aku tak perlukannya => PERGI!!

(luahan ini ditujukan kepada bekas tunang aku yang akan menjadi pengantin baru mengikut pilihan hatinya..semoga dikau berbahagia…untuk pengetahuan kwn2…aku pernah menulis entry bertajuk warkah untuk bekas tunang…dan puisi ini kesinambungannya…)

ya..aku nekad..
bila hati ini mengatakan ya..
maka jgn kau ingkar..

kad itu…
aku tak perlukannya..
berpuluh kali kau rayu..
sekali aku takkan berpaling..
maaf di pinta..

bukan aku tak sudi..
tp memang aku tak sanggup menatap kad itu…
ku pinta..
moga kau berbahagia..

aku..
di sini…
terus berdiri dengan mengatur langkah hidup yang mendatang..
berharap agar cahaya itu milik aku sekali lagi…

ku menadah tangan..
mohon kekuatan dari NYA…
hanya pada Mu Ya Allah..

dan kad itu..
ku takkan sesekali meminta..
ku takkan sesekali menjeling…
biakan ia…
orang lain yg tidak mengetahui kisah ini..
hanya dia yang mampu lihat…

sekali lagi…
ku doa agar kau berbahagia…

nukilan: cikgufarha

Advertisements
Categories: sajak dan luahan hati
  1. 25/05/2010 at 7:34 pm

    sy boleh rase ape yg awak rase sbb sy pun pernah mengalaminya :)harap awak tabah 🙂

  2. 25/05/2010 at 7:36 pm

    kasihannya…harap awak tabah..

  3. 25/05/2010 at 7:47 pm

    paie.zah:insya-allhh sy kuat..dont wory~~

  4. 25/05/2010 at 7:47 pm

    mak-ngoh:insya-allahh

  5. 25/05/2010 at 9:22 pm

    wak sikit punya susah nak carik tunang..org lain senang jer dpt..lepas tu putus sana putus sini lak..huhu..apa pun sabar n apa yg berlaku ada hikmahnya…

  6. 25/05/2010 at 10:14 pm

    farha..sabar k..b tough..dont we show to them dat we are weak.=))

  7. 25/05/2010 at 11:26 pm

    sy dpt rs apa yg farha rasa…..ble giliran farha nye wedding lak?:-)pasti tumbuh hlg berganti kan?kte perlu pndng yg ke hadapan………tgl kan kepedihan yg lama. bina bahgia di depan dgn yg sedia menanti kte

  8. 26/05/2010 at 8:11 am

    aril:erkk..bebel plak hehe per2 tq~~ insya-allahh sy kuat

  9. 26/05/2010 at 8:11 am

    ~ar!eyko~:insya-allahh tq =)

  10. 26/05/2010 at 8:12 am

    mia:betul tu mia…insya-allah sy kuga akan rasei kebhgiaan itu…

  11. 26/05/2010 at 12:04 pm

    moga tabah ye cikgu farha!! ^_~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: