Home > marah > kena terima hakikat~~

kena terima hakikat~~

morning ols…(sbb aku type entry nih pgi2) kali nih entry aku agak mcm lebih kurang memBEBEL jgk laa…bukan senang2 aku nak membebel tp kerana sudah 2minggu keadaan ini berlaku di rumah aku sekrg…so rasenye aku n family dah agak tertekan…

rumah aku sekrg ngah dlm proses mengecat..ummi aku upah some1 yg memang rapat ngan kami..bukan senang ummi nak wat keputusn nak amik die cat umah kami memandangkan faktor SIKAP empunya bdn..tp atas dasar kasihan n perikemanusiaan..ummi aku amik die…n kami pkir pisitif..rezeki die kali nih ade dgn kami….

jadi lebih kurg 2 minggu lepas..maka bermula kan sesi mengecat…dann (bermula satu kesah) ~~~

awal perjanjian..kunun dlm umah nak siap dlm masa seminggu (tu pon paling lama)…tp bukan seminggu larat sampai 2 minggu perghh…umah aku dah mcm tongkang pecah!! memng serabut gile…

mcm mane tak tension..pintu utama umah kami sliding doo yg sebesar2nye…meanss siang hari ye laa org tak nampak dlm…tp mlm??? korg bygkan seksanya hidup kami~~urhh…aku?? dah sah2 mlm pakai tudung..adeyy….

n dlm masa 2 minggu tu…mcm2 alasan yg kite org terima…kunun bz ke sana ke mari…keje ngecat yg sepatutnye satu hari leh siap lebih kurang 2 dinding..jadi setegh dinding…perghhh gile masa rugi kat tgh jalan…

ayah aku?? setiap akli balik keje asik ngamuk2 n marah2…adeyy..yg tukang dgr aku jgk…sekali 2 3 kali ganda tension weyyy…

adey…satu hal sikap dia nih…terlalu megah ngan keadaan..kalo dah tak de duit redha laa..org nak bg nih wat main2 lak…bila ummi aku dah bg duit…ade plak alasan itu ini tak nak dtg keje…eee ayah aku ngamok lagi!!! yg tension aku!!! haihhhh~~~

k lahh mls dah..germ2..kalo nak list memang bykk…tp sabo je lahh~~

moral of the story:
sila jg tatatertib dlm sume keje yg kita buat~~redhalah dgn kehidupan yg kita ada…bukan niat nak memperrdnhkan golongan yg berpendptan rendah..tp jika itu lah sikap yg ada…org pon tak kesian!! igt tu~~

Categories: marah
  1. 20/05/2010 at 10:28 am

    susah jugak kalu orang tak serius ble dah bagi keje …duit je nak..haish..sabo ye ….salam singgah

  2. 20/05/2010 at 10:32 am

    mawar:memang pon…masalahnye tak sedar yg kite tu sapa..tu yg germ..nak tak nak kena sabo jew~~salam kenal jg~~

  3. 20/05/2010 at 3:54 pm

    sebenarnye,kite kene concntrate dgn kerja kite & bersyukur atas segala rezki yg kite dpt arini.sbb,lom tntu esok lusa belum tentu lg..

  4. 20/05/2010 at 5:07 pm

    marina:betul2..

  5. 20/05/2010 at 5:33 pm

    tak ptt la gitu kn.. mcm2 ragam ade.. hishh

  6. 20/05/2010 at 6:52 pm

    nur-al-ain:memang pon..manusia ni memang mcm2

  7. 21/05/2010 at 10:53 am

    Pemalas tahap cipan namanya tu..ta sedar diri betul

  8. 21/05/2010 at 11:03 am

    nadya:memang dia berperangai sebegitu..mcm die sorg je betulltak dgr dek kate~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

