Home > lawak > ..:: perbualan 1 ::..

..:: perbualan 1 ::..

situasi 1: waktu nak mkn tgh hari..aboh balik dr solat jumaat terus ke dapur
situasi 2: ummi n her doter (aku le tuh) sibuk masak…

aboh: (jenguk kepala) lapooo…masok mende??
ummi: (sambil letak garam) hoo laaa..lapo lapo lapo..dak yoh g ngaji r..duk congok macam beruk dumoh je masok tuk awokk~~

(aku diam confuse)

aboh: (tersengeh2) beruk bukan duk cokohh…beruk nocak tak ting tak ting….
ummi: (diam)
aku: hahahahah abohhh!! beruk bukan congok tp cokohh~~!! hahaha

akhir gelak giler di dapur…hahhahaa

p/s: kalo tak phm ty org ye…sbb aku org terengganu hahah

Advertisements
Categories: lawak
  1. 14/05/2010 at 4:01 pm

    Hehe…suke dengar org ganu cakap

  2. 14/05/2010 at 4:05 pm

    oasis:hehe tu lee…tq~~

  3. 14/05/2010 at 4:30 pm

    pe beza congok dgn cokoh? y len faham ..

  4. 14/05/2010 at 7:47 pm

    huda:haha ade perbezaan..nak explain mcm tak reti plak hahaha

  5. 15/05/2010 at 12:37 am

    @tasnim;congok = duduk lama (punggung rapat), spt duduk bersila atau duduk di atas kerusi dan seumpamanya.cokoh = duduk sekejap, bertinggung atau mengcangkung. *di sesetengah tempat, sama je, kdg2 terbalik atau tunggang langgang penggunaannya.

  6. 15/05/2010 at 8:06 am

    poziabb:hahah betul r tuh…tp kdg ikut suke hati je nak gune adehh

  7. 15/05/2010 at 12:11 pm

    ha nie dok cokoh le ning… hua hua hua…

  8. 15/05/2010 at 3:29 pm

    aujinz;hahah ko r duk cokoh mcm~~~hahhah

  9. 15/05/2010 at 11:08 pm

    congok.. cokoh.. tinggung… hahahaha

  10. 16/05/2010 at 9:29 am

    ura:hahah sengaL…kalo nok list sume perkataan mahu pening org luor wakakak

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: