Home > Uncategorized > terfikirkah anda??

terfikirkah anda??

salam tuk pertemuan yg kedua tuk thn baru nih hekhek mcm pakar motivasi laa pulekk hakhak aminnn mane lee tahu satu hari nanti kan?? heheh

k k aku nak bwk korg sama2 pikir tentang satu perkara…benda nih dah lama berlaku cume masyarakat islam di malaysia nih je mungkin tak amik kesah sbb ianya terlalu masyhur n glemor di iklan2 malah digunapakai di sini…

sebelum tuh, tuk pengetahuan korg, sem nih aku de amik subjek Usul Fiqh II…di mana aku nak bgtahu tuk subjek nih ianya menerangkan apakahh itu usul fiqh n sebenrnye usul fiqh nih kalo kite belajar secara lebih mendalam ianya merupakan satu kaedah untuk kite mengeluarkan sesuatu hukum…itu aku fhm laa tentang usul fiqh…

ok berbalik dgn topik yg aku nak sentuh nih..korg penah dgr tak minuman TONGKAT ALI n KACIP FATIMAH??? uishh tipu laa kalo korg kate tak penah kan?? mlh leh wat iklan ag..hehhe n enth2 memang korg minum pon…tongkat ali tuk lelaki n kacip fatimah tuk perempuan..tul tak?? aku penah gak minum sekali tu pon yg ada perisa koko hehe..sbb aku tak suke air nih benornyee..kenapa?? aku sendiri tak tahu..maybe aku seorg yg memilih kot…ok ok lupekan kes aku tuh…


dlm kelas usul fiqh nih, ustz yg mengajar kami nih ada menerangkan sesuatu mengenai TONGKAT ALI n KACIP FATIMAH..ianya berkaitan name yg diberikan, bile kite lihat dr sudut name, tidakkan korg terfikir kenapa diberi name sedemikian?? ALI dan FATIMAH..

ok let see here, menurut ustz aku tu, zaman para sahabt, ali merupakan suami kepada fatimah..fatimah pula merupakan anak kepada nabi junjungan kita iaitu Nabi Muhammad saw…

maaf aku katakan di sini, apa yg aku nak ckpkan ialah gambaran yg dimaksudkan tu, ok gini, kenapa dinamakan TONGKAT?? KACIP?? sebenarnye ianya merupakan lambang seks…jika dilihat kenapa pula digabungkan dgn name ALI n FATIMAH??

aku tak nak terg byk2..korg pikirkan lah….kalo kita lihat dr sudut agama, ianya ibarat mempermainkan n mempersendakan sahabt nabi s.a.w…

sekian dr aku….

renung2kanlahhh

Categories: Uncategorized
  1. 07/01/2010 at 1:35 am

    nice info la ckgu..tpikir kejap kebenaran 2..tp 2 lh kacip fatimah mmg xle dpisahkn dh skg dr life sbb since study dia dh tulung aku bjaga mlm! cane nih..heh

  2. 07/01/2010 at 6:53 am

    dahlia:heeh tq..sdkr tuk perkongsian..emm tu tak jadi masalah sbb memang tak dinafikan ianay merupakan minuman tuk kesiahatn..cume apa yg sy nak keteghkan tu kepaa diberikan name begitu..thats all..jadi sama2 lah kite renungkan..=)

  3. 07/01/2010 at 3:31 pm

    Good info….cikgu farha…:-)

  4. 08/01/2010 at 10:24 am

    tq heheh sekdr tuk renungan bersama je..

  5. 28/06/2010 at 9:10 pm

    oh baru faham kenapa tongkat untuk lelaki dan kacip untuk wanita. adoiii

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

