Home > Uncategorized > baHagiA~~

baHagiA~~

salam…..wahhh sekejap sungguh maser berlalu kan6? heheh tup tap2 dah bulan dis..hemmm dah penghujung thn pon…n apa yg berlaku dlm hidup kite…UMUR KITE SEMAKIN MENINGKAT!!! dari detik ke detik..umur terus meningkat…toL tak???

tajuk entry aku kali nih bahagia..tahu kenapa?? sbb setiap org mesti nak bhgia kan?? mcm aku…aku mengimpikan kebhgiaan milik aku selamanya…aminn…tp manusia tak lari dr ujian dr Penciptanya…tp jgn anggap ujian itu bukan kebhgiaan kite…salah satu ujian ialah UJIAN KEBAHAGIAAN…sapa setuju?? angkat ibu jari ahaks..

sepanjng thn 2009 aku leh katakan aku bahagia melaluinye sbb aku berjaya mengahrungi dugaan yg melanda…alhamdulillahh Allah bg kekuatan ke atas diri aku tuk aku harunginya…tangis dan kesedihan tu wat aku bertambah kuat menghdpi hari2 yg mendatg…hemmm alhamdulillah…

korg mcm mana?? hehe kongsi2 jom…apa yg korg dpt thn nih??

aku igt lagi…bulan jan merupakan buln yg penuh dgn tragis dlm hidup aku…hemm korg nak tahu??? ok lahh sekdr tuk jadikan pengajaran tuk kawan…

aku igt lagi, keadaan aku msa tuk umpama berpijak di atas angin..aku mcm lupa keadaan aku…aku dipaksa oleh ummi aku sendiri untuk memutuskan ikatan pertunangan yg terjalin hampir menjejak 2thn….aku diam n mampu menangis…tp apabila keputusan telah dibuat..aku terima dgn redha…apabila telah tertulis takdirku yg AKU BUKAN MILIK DIA…aku terima…dan sgl yg aku rase terbeban selama ini bagaikan hilang…aku kembali dgn dunia aku…

makin hari makin aku boleh hidup dgn kaki aku sendiri dan semakin hari aku semakin rapat dgn ummi aku…korg nak tahu?? sepanjng aku bertunang, aku tak penah nak baik2 ngan ummi..enth…bile tiada restu..g2 kot jdinye..bile aku nak sesuatu ada je yg tak kena…enth laa…aku hidup terumbang ambing…

tp kini…aku gembira…aku bhgia…bg aku setiap yg berlaku ada hikmahnya….insya-allah satu hari nanti aku akan mengecapi kebhgiaan itu…cume tunggu masa je…

apa yg penting…apa yg berlaku tu semuanya UJIAN DR ALLAH…terimalah dgn hati yg terbuka…insya-allah kemanisan hidup itu di dpn mata kita…amiinn….
Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. 03/12/2009 at 8:29 am

    ermm..Aminnn..bahagia tetap ada..lambat ke cepat, kita tak tau..

  2. 07/12/2009 at 1:30 pm

    amin…segala yang terjadi.. pasti ade hikmahnya.. huhu.. kuat kan semngat.. =)

  3. 08/12/2009 at 8:53 am

    aujinz:betul tu aujinz..yg penting kite kena tabah

  4. 08/12/2009 at 8:54 am

    ura:yup…himah yg membawa kepada kebhgiaan~~

  5. 08/12/2009 at 10:23 am

    selamat berbahagia… ura bahagia tgk ha bahagia.. (ayat romantik bersama ha.. hahahaha)

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: