tiKa iNi

alhamdulillah
aku masih diberi peluang untuk aku menghirup dan menikmati kehidupan di dunia ini
tika ini hati ku berbisik
di malam yang sunyi
aku keseorangan melayan perasaan
dalam diam aku akui
aku bahagia
aku gembira
dan aku juga bersedih

ya
aku terima semua ini
allah itu maha mengetahui
aku redha dengan ketetapanNYA
syukur alhamdulillah

tika ini
aku memikirkan apakah yang akan terjadi untuk aku
sht? atau sakit?
hidup atau mati?
senang atau susah?
gembira atau sedih?

terkadang hati ini bergetar ketakutan
bagaimanakan keadaan aku ketika itu
kuatkah iman aku dengan ujian2 dari yang maha Esa?

namun
jauh di sudut hati ini
aku tetap redha
allah itu maha adiL tuk setiap hambanya

tika ini
aku masih tersenyum
tersenyum dalam diam
tersenyum dalam kesedihan
tersenyum dengan nikmat yg dikurniakan

Categories: sajak dan luahan hati
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

