Home > Uncategorized > uMbuK nYoR~~

uMbuK nYoR~~

huwa2..ni entry sambungan dr kesah spiderman hakhak….setelah pokok kelapa ditebang..cewahhh mcm nak wat karangan plak hakhak..tak kesah laaa..aku nak story hal umbuk nyor nih…

korg tahu tak nyor tu apa?? org ganu panggil kelapa tu nyor je..hehe ni nak bukak kelas bhs ganu nih kehkeh…jom2 kite tgk beberapa pic yg aku snap tadi..ummi aku glepor potong umbuk nyor nih…
umbuk nyor nih katanya asal dr batang kelapa..kat2 ngan akar…ye kot..kalo aku salah so sory haha..sbb aku konpius tgk ummi aku duk potong2 td hakhak..

ni lee umbuk nyor nyerr hehe aku pening tgk kehkeh

yg bwh tu..asalnye akar pokok kelapa…ummi aku kata yg bwh wat acar..yg atas wat sayur…tp yg penting aku tak phm kehkeh

ni ummi aku duk potong2..wat sayur kot..aku confuse sbb aku tgk mcm sama jek hahah sengaL

haaa korg tahu apa nih?? ni pelepah yg wat ketupat tu..umi aku mkn g2 jek..sambil ptong sambil mkn huhu…pening aku tgk…wat masak lemak katanya kehkeh

Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. 30/05/2009 at 2:19 pm

    macam sedap aje tu….

  2. 30/05/2009 at 4:19 pm

    hehe.. ha tak makan eh?

  3. 30/05/2009 at 4:43 pm

    waa ura tahu ekk ha dok suke kehkeh

  4. 30/05/2009 at 6:23 pm

    nenek saya suka umbuk tu..ngesnges

  5. 30/05/2009 at 6:49 pm

    blh mkn ker??sedap ker??ko pos la sikit kat aku..nk jgk aku try test makan..huhu

  6. 30/05/2009 at 6:51 pm

    cikkikilala: ye ke?? rase pe ek?? huhu sy tgk pon dah pening ni kan nakmkn hehewanie: ko dtg laa umah aku…10thn sekali ummi aku masak hahah

  7. 30/05/2009 at 9:14 pm

    sedap sangat2 ok saya suka UMBUK NYIOR dan makan mentah2 lagi best hehehehe

  8. 30/05/2009 at 9:24 pm

    uihhh suke ke??? adehh meh laa byk nih kat umahh

  9. 31/05/2009 at 2:37 am

    kau masak apa guna umbuk nyor tu?

  10. 31/05/2009 at 11:00 am

    waaa, xsuke umbuk nyor.. hehe.. cam perit tekak je aftr mkn.. hehd

  11. 31/05/2009 at 11:25 am

    luffy: umi aku yg masak..masak lemakabg: ayg pon tak suke bangg

  12. 31/05/2009 at 3:09 pm

    a ah syg.. nnt da kawin ayg msk lauk syr putih utk abg.. lauk kgemarn abg 2.. hehe

  13. 02/06/2009 at 10:35 am

    ooo abg suka lauk sayur putih. patut ar mak asyik masak yg tu je. ooooh saya tidak suka lauk sayur putih, saya lagi suka lauk sayur air hehehehe.

  14. 02/06/2009 at 10:53 am

    hahah kantoi cikgu azrul anak kesygan makk haha aii susah juge nak jg anak kesygan mak nih….tol tak kmar??

  15. 02/06/2009 at 12:16 pm

    umbut kelapa bukan kat akar, asalnya dlm pucuk kelapa. apabila di tebang bahagian daun akan dicantas semua pelapah kemudian di belah untuk mendapatkan umbutnya..

  16. 02/06/2009 at 12:48 pm

    cik anymous: oo ye ke?? sy tak tahu tq hehe

  17. 28/06/2010 at 8:46 pm

    Umbut kelapa mmg bukan kat akar..dia kat pucuk ehehe..Mmg sedap!Pernah makan skali :)rasa dia lemak2

  18. 28/06/2010 at 8:47 pm

    orang johor panggil coconut.,wahkahkah..nampak cam tak sedap.,confirm tak sedap kan?hahahahah..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: