Home > ragam kehidupan > aKu TeRseNyuM

aKu TeRseNyuM

kadang aku jeles..kadang aku gembira…takk kadang2 aku tipu diri sendiri…kenapa aku mesti cemburu…itu hak dia unutk mengecapi kebahagiaan…aku?? aku tak bhgia ke?? tipu lah…aku bhgia sekrg….aku bhgia dgn keputusan nekad yg aku buat..

tp kenapa hati aku masih lagi menyalahkan apa yg terjadi…entah laa…kadang aku bingung…die berhak…die memang berhak…mata aku hanya mampu memandang….dan aku harus menerimanya…buat apa aku cemburu…itu hak die…kan aku dah ckp aku bhgia!!!!!!!!

arghhhh!!!! sukarnye kehidupan ini…sekuat mana kita melangkah ke depan…tibe satu saat kita tetap akan rasa bersalah…kenapa?? kenapa semua ini harus terjadi terhdp diri aku???

‘farha…kau mesti kuat farha..kau dah laluinye..kau dah berjaya sebenarnye…’
‘takkkk!!!!! aku tak kuat!!! pergi kau!!! napa mesti kau ada dlm hati aku??? kenapa??’
‘farha..setiap apa yg terjadi tu ada hikmahnya….igt ummi aboh…sesusah mana kau sekrg…sapa yg ada di sisi kau??’
‘arghhh aku tahus emua tuhhh!!! tp aku tak kuat yg di sangka!!’

hati aku terus berkata2..aku bagaikan ditertawakan oleh hati aku sendiri….aku tidpu diri aku..aku kata aku kuat…aku kata aku boleh lakukan….tp akhirnya aku tewas…

ya allah…..kekuatan ini aku hanya bergantung dr pertolongan drMu ya allah…selebihnya aku hanya mampu tersenyum…..

Advertisements
Categories: ragam kehidupan
  1. 26/05/2009 at 7:41 pm

    kpo dalam delema nie

  2. 26/05/2009 at 7:49 pm

    hmm.. tabahkan hati. kuat kan semngat, ha mesti boleh punya.. banyak2 bergantung pada Allah.. Allah itu maha Adil.. 🙂

  3. 26/05/2009 at 7:58 pm

    hehe sekdr story laa..tak de kaitan ngan per2 pon…terror tak nak wat cerpen nihh hehe

  4. 26/05/2009 at 10:15 pm

    HEHE.. A1 ni.. haha.. kata cikgu azura yang masih tidak ditauliahkn lagi.. huhu

  5. 26/05/2009 at 10:40 pm

    waaa kalo tak bertauliah dpt A1..kalo yg bertauliah kompom failed hakhak

  6. 26/05/2009 at 10:55 pm

    cerita benar atau pon rekaan ni??hehe..musykil2..

  7. 27/05/2009 at 10:24 am

    hehe.. hidup kan memang penuh warna warni.. tempuh la warna warni kehidupan ini untuk ke syurga…

  8. 27/05/2009 at 10:43 am

    uihhhh suspen je cikgu farha nie..leh tu tulis novel bersiri..k.zieha owang pertama yg beli 😛

  9. 27/05/2009 at 12:04 pm

    zue: waaa rekaan le..ngah feel bc novel skrg..tu yg idea dtg wat entry ni kehkehdinmelaka: haaa sy setuju hehekakzieha: waaa insya-allah..moga masin mulut akk ye..sy minat gak nak wat cerpen nii tp tak de idea yg betul2 bernas ah hehe

  10. 27/05/2009 at 2:08 pm

    waa, siap brmadah, brcerpen syg abg.. pandai ek..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: