Home > ragam kehidupan > haTi Yg 1…

haTi Yg 1…

hemm..like i said b4…dlm kehidupan ni mcm2 ragam yg akan kita lalui…kekadang sampaikan aku sendiri bingung ngan kehidupan ni…tp aku tetap berfikir…napa?? napa?? dan kenapa ianya harus wujud…agak korg naper ek??

di sini aku nak ceritakan satu kisah di mana mengenai hati yang satu…kalo aku kata “hati yg satu ini hanya untuk yg satu, tidak boleh di bg2..sekiranya hati kita nak kan yg itu..napa kita tak ikut je kata hati kita??” korg leh terima tak?? entahh laa..kekkdang kita kitgk gak sesetengah perkara..sbb setiap apa yg kita nak semuanye bermula dari hati kita…

hati yg satu..begitu jg dlm duni percintaan, aku tak fokuskan mengenai percintaan aku..ni sekadar general….bile kita cintakan seseorg tu memang bukan satu perkara yg salah..malahh ianya sesuatu yg indah..tp kena igt, dunia percintaan ni mcm2 hal yg boleh berlaku…n korg pon tahu akan hal ini..yg aku nak bgtahu di sini bile kita mencintai org lain tp kita tak boleh nak kawen or hidup di samping org yg kita cinta..malah lebih parah kita kena hidup dgn org lain…apa yg korg kena wat??

aku aku berjumpe dlm ngan org yg berdepan ngan kes nih…aku kesian…tp aku tak dpt membantu…bg aku lelaki yg aku kenal nih tak salah…sbb die tak de apa2 ikatan ngan sesapa…tapi perempuan ni sudah bertunang mlh akan melangsungkan perkhwinannya tak laman lagi..tetapi hati perempuan benar menyintai lelaki ini..kiranya pakwe die r…bukan tunang die…

emm aku tak phm gak sebenarnye..yg die tu dah bertunang tp masih nak kat org lain..konfius aku…kalo betul2 nak napa tak putuskn pertunangan die…bak kata pepatah “berani buat berani tanggung”..senang kan..hati tak sakit….jiwa tak merana…

tp tu lahh keadaannya…aku dpt rasa perempuan tu merana sbb skrg nih lelaki tu dah kembali kepada kekasih lama die…adoiii…nak kata cinta 3 segi tak gak…tp tu laa..pening aku dlm kes nihh…

jadi nasihat aku..hati yg 1…kalo kita betul2 nak..biarlah ianya diberikan kepada yg 1 shj..sbb hati bile kita kata ianya 1 maka mcm mana kita nak bhgiakan kepada 2?? logik tak?? tp entah laa..ni lahh ragam kehidupan..malah dunia realiti sekrg….

Advertisements
Categories: ragam kehidupan
  1. 30/04/2009 at 12:53 pm

    hati yang satu tuh lah kiter kene jage:)

  2. 30/04/2009 at 1:40 pm

    a`ahh betul3..walaupun ianya sati tp susah gak nak jg hehe…kecuali bile hati kita dah tetap tol tak?

  3. 30/04/2009 at 4:20 pm

    hati.. ia adalah berbolak balik. melainkan kita yg tetapkannya. kalau kita da tekad nekad.. kenapa kita harus ade yang lain. tak baik laa g2.. huhu.. klu tak nekad lagi, jgn ikat. senang..

  4. 30/04/2009 at 4:31 pm

    ha.. kdg2 Allah da tentukan sesuatu yag terbaik utk kita. walaupun kita tetap berusaha kearahny.. tapi kita tetap berada di sini je. tak lagsung bergerak.. oleh itu, tak semestinya bila hati kita suka itu adalah jodoh kita.. n tak semestinya org yg kita tak suka tak baik utk kita.Allah tahu segalanya..tapi.. kalau nak.. gtahu jelaa nak. jgn laa smpai merana2. kenapa nak sekse diri. hidup ni senang jgn kita menyusahkannya.. hehe.. tul tak?

  5. 30/04/2009 at 7:08 pm

    sunflower: a`ahh hati memang mudah berbolak balik..sbb tu kita kena selalu mintak pada allah supaya hati kita sentiasa tetp dgn apa yg kita ada…ura: betul tu ura..kes ha citer nih tak kena mengena ngan ha tau..hehe ni sekrg ha bercerita berdasarka ha tgk realiti kehidupan sekrg….

  6. 30/04/2009 at 9:21 pm

    a ah.. jglah hati yg satu.. kurangkn membuat sesuatu mngikut perasaan hati yg brkecamuk.. hati yg suci, akal yg baik, I’Allah kita brjy dlm dunia n akhirat..

  7. 30/04/2009 at 10:17 pm

    waaa terpegun jap bc ayat abg haha

  8. 30/04/2009 at 10:56 pm

    cintalah yg halal ;p

  9. 01/05/2009 at 7:38 am

    halal?? hehe hbs tu kalo tak halal ianya cinta haram ke?? hehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: