Home > Uncategorized > :: mimPi ::

:: mimPi ::

salamm kawan2 sume…ermm org kata mimpi nih mainan tido..aku percaya gak hal ini…tp dlm sesetengah perkara mimpi ni membawa satu pentanda…tp sama ada kita nak percaya atau tak…

entry kali ni aku nak story bebrapa mimpi aku..td je baru hehe..sbb pg td aku pening sagt2..sampai nak muntah n nak dudk kat kerusi pon tak larat..so aku baring, letak miyk cap kapak n then aku tido..means aku tak pk apa2 pon…

jadi dlm keadaan aku bermimpi beberapa keadaan:-

[keadaan 1]

aku berdiri di tngah2 lautan yg luas sgt..aku berdiri di atas satu batu kecil yg hanya muat2 kaki aku nih..dan dari situ aku nampak beberapa ekor penguin yg duk main2 tukar tempat..comel..yg jatuh naik balik, yg tergelongsor panjat batu tu semula…

di satu sudut sebelah kiri aku plakk , aku nampak ada 2 ekor burung warne blue black..dlm hati aku kata tu burung gagak..tiber2 dtg seekor lagi menjunam jatuh, tibe2 burung duduk kat situ tolong n bantu die (mcm mana die bantu tu aku nak explain pon susah)

[keadaan 2]

aku berada di satu pulau..pulau tu byk sgt batu2 besar..tanh die pon keras gak..kat pulau tu hanya lihat aku, aboh, ummi n datuk aku….aku tgk jekk aboh n datuk aku nih duk bilang2 kubur kat depan aku..keadaan kubur tu mcm berbentuk satu saf..yg depan sikit tu imam…tetibe dengan nada gembira, aboh dtg kat aku..die tunjuk n ckp “ha, yg ujung tu kubur aboh” aku diam tak kata apa2 pon..aku hanya telan air liur…

[keadaan 3]

masa ni mcm mesinambungan dr keadaan 2…tetibe aku nampak satu pintu putih, besar n tinggi jgk laa….dlm hati aku berdetik…aboh ada di dalm pintu tu dengan berpakaian warne putih…

tiber lenyap g2 jekk pintu tu…

[keadaan 4]

aku berada di rumah arwah nenek aku, kat meja mkn, aku nampak ayah aku tgh mkn..ada 2 jenis mknan, satu mcm spegeti n satu ag mcm kacang g2…aku nak mkn gak…aku suruh laa makcik aku wat..mak cik aku watkan aku y g kacang tuh..tetibe ayah aku ckp “nape mintak yg nih, mintak yg nih best (die tunjuk yg mcm spegeti)” aku jwb “ha tak mintak..mami yg bagi”

tetibe aku nampak seorg pakcik aku (adik ummi aku) dukung seorg bb…comel sht..bb boy tak silap…

tak lama lepas tu, aku borak2 ngan mami aku, mami aku kata “ummi mung g mekah taknak beli benda lain selain dari benda ni (mcm kismis warne itam)” byk sgt..aku jenguk tgk tetibe je benda tu bergerak melantun2 mcm gunung berapi tu…aku geli sgt tgk…mami aku kata lagi “mami tak lalu dohh nak mkn” aku diam jekk

*********************************************

haaa tu laa 4 keadaan yg aku mimpi..entah aku dpt rasa setiap keadaan tu berkait satu sama lain…hbs je kisah ke 4 tu terus aku terbangun….

hemm tgk jm baru kul 1030 pg..

tdkan aku ckp aku pening…aku bingung bile pk mimpi aku nih..harap ianya mainan tidor…

Categories: Uncategorized
  1. 29/04/2009 at 10:58 pm

    seram jugak mimpi cam tu

  2. 29/04/2009 at 11:47 pm

    hmm.. ustz ura kata.. mimpi tul ade.. tp kena plak ckup syrat nya. mcm masa ha tdo.. suasana tak terlalu panas n tak terlalu sejuk. suhu bdan ha tak terlalu pans n tak terlalu sejuk. pastu mesti ha ade wuduk. pastu biasanya lepas myg sunat atau myg2 lain laa.. pastu kena plak sebelum subuh.. n byk lagi laa syrt nya.. baru ley pcya.. huhu

  3. 29/04/2009 at 11:48 pm

    tu laa..hope sekdr mimpi

  4. 30/04/2009 at 12:16 am

    hehe..tq..ha harap skrg mainan tido..

  5. 30/04/2009 at 9:30 pm

    waa, tdo dlm kepenatan.. cpt le mimoi.. hehe

  6. 30/04/2009 at 10:10 pm

    penat apanye bang..dah sah2 ayg tak sht masa tuh adoii laaa

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

