Home > koLeksi, random onlyy > raGaM keHiduPaN

raGaM keHiduPaN

**entry kali ini sekadar luahan hati penulis (cikgufarha)**

ragam kahidupan ni mcm kan?? ada yg sedih, ada yg heppy, ada yg sederhana, ada ujian, ujian pulak mcm2..ujian kegembiraan, ujian kesedihan, ujian kesusahan dan ujian kesenangan…itulah yg dikatan ragam kehidupan..

setiap insan di dunia ini akan lalui ragam kehidupan ini..kata org tak lengkap sekiranya kita tak lalui semua ini…nama pon ragam..ehh apa aku ckp nih..lantak laa ini yg ada dlm hati aku sekrg..

aku, sekrg dah 24thn, tp aku rasa dah mcm2 yg aku lalui sepanjg aku hidup, ketawa, menangis, aku mula kenal apa itu kehidpan bila aku mula sedar siapa aku…sbb masa aku kecill aku tak kenal apa itu dunia…mulai saat itu aku mulai melalui perjalanan hidup yg telah ditetapkan oleh Allah di Luh Mahfuz…

memang org akan kata “ala baru 24..baru setahun jagung”..memang laa..aku akui semua tu, tp itu lah yga alami…mcm2 dah warna warni kehidupan yg aku lalui…pasal peringkat permulaan bersama famly, masuk alam percintaan dan hampir melangkah ke alam perkhwinan, tp jodoh tak panjng..akhirnye putus begitu shj..dan alam persekolahan, alam belajar diploma dan seterusnye sekrg…bermcm2 ragam yg aku lalui…alhamdulillahh kekadang aku jatuh tp aku terus melangkah…bg aku ada hikmah disebalik semua ini…

masa akan dtg kita masih tak tahu apa akan berlaku…aku hanya mampu berdoa semoga aneka ragam ini aku dpt laluinye dengan setabah2 hati…semoga allah tunjukkan jalan yg benar..amiinn…

byk kenangan yg indah2 tercipta dlm kehidupan aku (sepanjng aku bernafas)…dan byk juga cerita duka yg ada dlm kehidupan aku…tu lahh ragam kehidupan aku…aku jgk seperti manusia lain…ada hati dan persaan…kekuatan yg ada dlm diri lah yg mendorong aku terus berdiri dgn kaki sendiri…

cerita duka yg paling teruk aku lalui ada 2 kesah..hy Allah yg tahu..betapa aku mcm myat hidup..tp bila aku igt2 balik..aku tak tahu mana dtgnye kekuatan itu…org2 disekliling aku pon ckp aku kuat..tp kuat ke aku?? takk aku sebenarnye kecundang di tgh2 jalan…saat ini hanya allah dan famly di hati..alhamdulillahh aku terus kuat….dan kini aku teruskan perjalanan hidup aku…

hemm ragam kehidupan…itulah…setiap org takkan sama apa yg dilaluinye…tp kita harus igt satu perkara…semakin kuat ujian yg dtg, semakin syg Allah terhadap hambanya” segala kesusahan n kesenanga itu menguji kita…apa2 pon kita kembali lah kepada Allah…insya-allahh ragam kehidupan kita akan kita lalui dgn tenang..insya-allah…

Advertisements
Categories: koLeksi, random onlyy
  1. 27/04/2009 at 8:55 pm

    hari nie….awk adalah org kedua yg sy bg komen dgn perkataan “”sabar”…apapon yg terjadi……yg penting…kita kekal berdiri..xmudah..tapi mesti n kena..

  2. 27/04/2009 at 11:50 pm

    semua org akan alaminya ;p

  3. 28/04/2009 at 1:54 am

    sabar ha.. ha kena terus bertahan dan kuat.. ALLAH tahu apa yang dia tetapkan.. percayalah.. janji Allah itu pasti.. :Pwaa..mcm ustazah plak.. hehe

  4. 28/04/2009 at 12:27 pm

    Miss ubi: iye wak..insya-allah kesabaran itu masih ada dlm hati inimonkey: waaa teruja aku ko dtg sini jenguk2 hehe…hemm yepp semua org akan alami keadaan iniura: alaaa memang ustazah pon heheh

  5. 28/04/2009 at 4:06 pm

    adakah sesuatu itu suratan atau kebetulan sehingga kita kadang2 terpikir andai ia tak berlaku, camna aku sekarang. cewah, prosa tul jap.yg penting kita sedar jita ni sapa dan pijak di atas bumi yg nyata.

  6. 28/04/2009 at 4:28 pm

    shi: betul tu shi…kita hamba yg kerdil..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: