Home > my stoRy > mCm mimPi jerK~~

mCm mimPi jerK~~

salammm…pertama2nya aku nak ucap ALHAMDULILLAH kepada allah sbb aku selamt smpai kat umahkesygn aku hehe…weeiiii org kg!!! aku dah balik hakhak walaupun hy 4hr tp aku puas harharhar!!

korg thau napa aku bersyukur sgt2?? huh bile igt perjalanan aku mlm td aku rasa mcm tak sampai jerk..ye lahh dgn bus yg rosak, dgn lajunye cukup lahhh..dlm hati aku asik berdoa jekk semua selamat…jantung aku mcm nak tercabut tau…

ok meh aku citer some situasi yg aku takut sgt2 tuh…

situasi 1:
alkesahh aku duk syok tido….tibe2 aku terkejut dgr suara makcik sebelah aku tuh..”ehh lampu tak de ke?” dub dap dub dap aku tau…tgk depan gelap gile…aku nampak jelas sbb aku duk seat 1C hehe…tp aku takut sgt sebb gelap tp masa tu driver bwk slow jekk…korg bygkan aku jalan dr segamat nak tembus muazzam n sampai kuantan tu kan gelap n tak de lampu..hanya berlampukan chy bulan je..bus gerak slow…ya allahh setiap kali lalu kete dr depan bus mesti terbabas ke tepi…aku nih dah mcm nak tercabut jantung tau….

situasi 2:
tibe2 bus benti..tukar driver..aku panik jap sebb aku tgk drive tu turun ikut pintu, tibe2 driver yg tido kat belakg tu dtg depan terus bwk bus…otk aku pusing2 pk die tinggal driver td ke?? tp tgk2 ada plakk..adehh tak leh pk aku camner pakcik tu naik semula…hem tu satu hal..hal satu ag…drive ni tibe bwk terus laju…adehh dah laa bus lampu mati, ekon makin slow dah..laju sgt2 die bwk sbb die follow lori nak tumpang lampu….tibe kat mana tah..ada road block…dahh lori td terlepas…pas tu bus nih benti lahh tepi jalan..alhamdulillah ada van atas permintaan polis td suh bus foloow van…so ikut laa tumpang lampu van plak…adehhh yg aku iasunye laju gile tau takk..terbabas jekk takut aku…

hermmm ni situasi yg aku nak kongsi di mana situasi yg aku rasa nak marah sgt2!!!

situasi 3:
aku dukseat depan sekali…1C…sebelah aku seat 2 la…ada cucu n sorg nenek…first naik tu ok ag…makcik2 tu duk bork2 ngan driver bus…adehhh tak benti2 plakkk…dah laa suara kuat nak mampus…bingit tinger aku dgr..huhu nak tido takleh…dah laam tuuu diam kejap..aku tgk..fuhh selamt dier tido…aman kejap..so dpt laa aku lelap…

then tak lama lepas tu aku tekejut aku…korg tahu aku dgt pe??? suara org berdengkur!!!! waaaa tension aku…tahu tak sapa?? adehhh cucu makcik tu…kuat gilee weiii…masalahnya tido dlm bus mcm tido dlm umah tergolek sana sini…eee aku nak story pon tak tahu gane..korg pk r sendiri huhu…dah la tuu siap bunyi2 suara..dengkur tu kuat 1 hall adehhhh aku tgk budak tu nak aja aku tutup ngan bantal…geram siot..aku nak tido tak lehh…

itu lahh yg berlaku mlm td…tension+takut tauuu huhu…

pe2 pon aku bersyukur dah selamat sampai…

Categories: my stoRy
  1. 13/03/2009 at 1:26 pm

    ala cian nyer yer..kite pnh kena situasi agak sama tp bukan org berdengkur..tp org menjerit..dh la die dok kerusi sblh..terkejut thp cipan la..rupe2 nyer..die ngigau..hampeh jer..

  2. 13/03/2009 at 1:43 pm

    jadikan semua tu sbg pengalaman berharga…

  3. 13/03/2009 at 1:43 pm

    alhamdulillah..selamat sampai;)

  4. 13/03/2009 at 5:10 pm

    wanie: tu rr…tp ko lagi sadis sbb mengigau adehh aku btl2 tak phm org leh tido nyenyak dlm bus nih huhuoasis: hemm memang lah pengalamnn tp ni first pengalaman jadi gini huhusue: tu r..alhamdulillahh dah selamtt

  5. 14/03/2009 at 12:18 am

    sian nye..sabo jela..dlm satu perjalanan mcm2 hal y jadik ye..huhu

  6. 14/03/2009 at 4:05 am

    sib baek slmt smp..alhamdulillah..kuantan kt ne eh?

  7. 14/03/2009 at 9:11 am

    yani: aahh..kalo pk2 semula…talut gak..ye lahh andai kata betul2 terbabas..ya allahh takut sgt..miss luna: aii miss thanks sudi bc blog sy..sy lalu kuantan je..sy duk ganu hehe

  8. 15/03/2009 at 1:03 pm

    syukur slmt sampai.. dugaan tuhan tu.. jdkn semua sbg pglmn pahit..

  9. 16/03/2009 at 7:33 am

    akak memang tak lena kalau duk bas…fikir mcm2…lagi2 jln nak balik TRG….dah samapi kg ye…alhamdulillah…kirim salam famili…

  10. 16/03/2009 at 9:37 am

    kaksuzi: tu r dah selmat smpai…tp dah nak balik pon adehh la… ponteng 2 hari kelas haha brainwash kat umah kann hehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

