Home > aDiahh, sajak dan luahan hati > meRinTih sYahDu~~aDiah dr URA cyg

meRinTih sYahDu~~aDiah dr URA cyg

waaa jiwang siot tajuk hakhak..
korg tahu aku dpt dr mana??
hehe duk syok2 chat ngan ura..tetibe die suh komen sajak..
aku pon baca laa…
perghhhh ayat die wat aku terasa…
sbb apa yg aku rasa tu lah kata2nya..

so kesimpulannya sajak ni aku amik dr URA…
thanks ura…love u….

k jomm kita tgk bait2 yg die tulis…
terasa aku adehhh…

bila jiwa sedih
merintih syahdu
bila hati sayu
berlagu pilu
bila sanubari menusuk kalbu
perasaan ini terasa di buai angin

entah apa yg patut aku luahkan
entah apa yg patut aku lontar kan
entah apa yg patut aku katakan

kerana itu..
aku membisu seribu bahasaaku terdiam sejuta kata
entahlaa…ape yg ptut aku rasa?

andai ku tahu
aku tidak setabah ini
aku tidak sekuat ini
aku tidak setegar ini
utk melawan segala badai yg melanda..
tidak aku harungi lautan yg bergelora

tetapi kini..
aku berada di tengah lautan
aku mendayung ke kanan salah
mendayung ke kiri pun salah
ke mana harus ku tuju?
di hadapan ku..
terbentang fatamorgana indah..
bila ku lihat..
ia tidak lah seindah yg ku sangka
apa yg ptut aku lakukan?

mendayung terus atau berpatah balik?
entahlaa..
realiti nya tak seindah fatamorgana..

ya Tuhan..
tunjukkan lah aku jalan kebenaran..
teguhkan hati ku seteguh tembok besar china..
kuatkan diri ku sekuat tugu A-Famosa..
tabahkan hati ku setabah hati ibu…
aku cuba mengerti..s
iapakah diri ku tatkala fajar menyinsing…

Advertisements
  1. 28/02/2009 at 11:54 pm

    i love u too ha..waaa.. romantik laa plak.. hehehe..

  2. 01/03/2009 at 12:45 am

    wah,dah cat baru ke? lama benor tak gi sini, tuan umah tak ada la…

  3. 02/03/2009 at 11:33 am

    la..skrg nie mood jiwang ker??heheheheh

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: