Home > Uncategorized > __inSaf Lah kaWan2__

__inSaf Lah kaWan2__

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”.
Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka“. H.R Muslimi
salam kawan…first assalamualaikum..saja nak tambah entry…n yg first tu aku ciplak dr laman web apa tah hehe….
insaflah wahai kawan..sesapa yg terbaca tau sengaja nak baca…atau curik2 baca..harap sama2 lah kita insaf dan sedar tentang hakikat ini…
aku tiber terpanggil nak coretkan hal nih sebb masa dlm kelas akidah ari isnin lepas ustazah farahwahida ada menceritakan sesuatu yg buat aku betul2 takut…iaitu tentang dekatnya hari kiamat yg kit sendiri tak tahu bile..
korang baca lah tanda2 hari kiamat yg dah pon tertulis dlm hadis Rsulullah…hermm byk sgt dah yg berlaku…yg aku tahu byk bgunan pencakar langit, byk keluar asap dr bumi, api2 yg menghalau rakyat…means yg berlaku di palestin…ya allah…yg paling ketara yg menandakan hari kiamat besar ialah..ketika dulunya golongan org kulit hitam itu adalah golongan hamba sahaya…dia khir zaman ini diorg yg akan memrintah dunia…
dah jelas sbb Omaba telah menjadi president di AS…sbuah negara yg menerajui dunia pd masa kini…ya llahh
insaflah kwn2…igt lah…sementara pintu taubat maih terbuka..bertaubat lah…sama2 lah kita saling igt mengingat…
ok tu shaj….daaaa
Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. 06/01/2009 at 4:31 pm

    salam… thank for your information.Good information.

  2. 14/01/2009 at 12:50 pm

    earmm… tapi sampa ke saat nih masih belum dlantik secara rasmi kan kan si kulit itam tuh… 17 jan to be precise…hmppp… tak tau la ade perubahan ke tak dalam pemerintahan 'negara itu' terhadap dunia kan?… harapnye ade la perubahan…=> sibuk nak kontrol satu dunia… wei, sudah-sudahlaa… (marah ni…)

  3. 15/01/2009 at 10:46 am

    mazharalti: entah..tp tu lahyg sy katakan…tanda2 kiamat besar…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: