Home > Uncategorized > SyurGa iTu di BawAh TapaK Kaki Ibu…

SyurGa iTu di BawAh TapaK Kaki Ibu…

ptg yg sunyi..tiber2 aku jdi feeling plak…entah tiber2 kau terbukak channel 105…drama yg bertajuk “ombak laut cina selatan”….tgk tajuk tak glemer tp sj nak wat ilang rasa boring….tup2 nangis aku biler tgk dr awal sampai akhir…kisah rajuk seorg anak…huhu aku nak citer pon tak tahu…

tp ingatlah kawan2…syurga itu terletak di bawah tapak kaki ibu..ke mana kita pergi..keredhaan mak ayah kita amat penting….tanpa keredhaan mereka tiadalah keredhaan dr allah taala….dan tanpa kerdhaan allah taala kehidupan di dunia tak bermakna dan tak berkat…kita hidup di dunia keberkatan itu salah satu rahmat yg amat2 diperlukan dlm kehidupan kita…

seperti yg telah tertulis di dalam hadis sahih yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim yang mafhumnya:“Ada seorang lelaki datang bertemu Rasulullah s.a.w., lalu bertanya: Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling berhak untuk aku hormati?Baginda menjawab: Ibumu. Lelaki itu kembali bertanya : Kemudian siapa? Nabi menjawab: Ibumu. Lelaki itu terus bertanya : Kemudian siapa? Nabi menjawab lagi : Ibumu. Sekali lagi lelaki itu bertanya: Kemudian siapa lagi? Nabi menjawab pula: Kemudian bapamu.”

tu lah kawan..dlm hadis pon dah terbukti betapa besarnya ermm apa ek nak ckp…haaa besarnyer nilai seorg ibu….igtlah kawan2..memang apa yg sy nak ongsikan perkara biasa…apa org kata..kata2 nih dah biasa..syurga itu terletak di bawah tapak kaki ibu…tp cube kawan2 pk n sy sendiri igtkan diri sy sendiri…apa yg telah ibu kita lakukan…ya allahh tak terjwab rasanya…ya allahhh…sbg anak apa yg mampu kita bls…boleh ke?? percayalah rasana sampai kita mati pon masih tak terbalas jasa ibu kita…setuju tak…

kepada kawan yg masih ada ibu..ermmm tak kesah yg panggil mak ke ibu ke mama ke mie ke mami ke..maknanye tetap sama…hakikatnye tetap sama…itu lah ibu kita…
ermmni lirik lagu nyanyian aisyah…sy nak kwan2 hayati…ye lahh sekadar muhasabah diri kita…
Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan
Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan
Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu

tu lah..betapa besarnye pengorbanan seorg ibu kita…hermm sy panggil ibu sy UMMI…singkatan mie je hehe…

ni pic umi aku..n beberapa keping pic aku bersama dier…ummi aku nih boleh dikategorikan cantek lahh…tp siyess je…tp kalo dan senyum bulat muker2 hekhekehkk…

Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: