Home > Uncategorized > daH berSih herherher

daH berSih herherher

kul 515 ptg…aku gie solat….after 15minit sumernyer selesai….alhamdulillahh…hermm apa aku nak wat yer….so gedek2 aku gie depan umah….adehh laaa kotornyer simin…ni ujan aritu ler…hermmm baik aku nyapu2 skit…..

aku pon kuor ler amik penyapu then memulakan keje aku…hakhakhak rajin anak aboh..har3x…padahal sebelum nih berbuih mulut mie beleber suh bersihkan simen umah haram aku tak wat…sejak mak ayah aku gie wat haji jadi rajin serta merta…mau taknyer sumer keje umah aku wat…waaaa puji diri sendiri…hak hak hakk….dah tu sapa ag nak puji kalo tak diri aku sendiri hehe….hermmm weii melalut lokk..tgk simen kotor nie weii….!!!!! ok ok aku sapu ler nihh tak nampak ker???
huh..settle bahagian depan umah..hemmm byk ler daun kat garaj kete…jap alih kete lu…ermmm jauhnyer nak sampai kat kunci kete eheks…kao dah pemals tuh dekat ase jauh hakhakhak….k k unduk kete cpt….
huhu…sesi ke2…sapu garaj pulekk…hermm tak debu cam td..dedaun pokok mempelan jek….tup tap tup tap…ok siap…waaaaaaa suke tgkk….
ping2!! adehh sapa pulak nih….eh bak…tu panggilan aku kat toki aku….dier wat tanda isyarat suh aku dtg kat dier….
“takmboh masuk lu bak?”
“takmboh lah..bak nok gie tgk umoh mie mung kat Pusu Tiga….”
“hooo…ye lah bak…mlm td masuk berita banjir teruk…..”
“tu lah bak nok gie tgk nihh….k lahh bak gie lu deh…”
“ho ye lahh….”
heheh..tu perbualan singkat antara aku n bak…tiap2 ptg dier selalu dtg jenguk aku…sejak umi aboh aku gie haji…dier lah yg selalu jenguk….ok lah kan…satu2 toki yg aku ada…ayah kepada umi aku…walaupun mulut dier bising tp hati dier byk baik maaa…eheks…n yg paling best tiap2 ptg anto pisang goreng rm2..hahah dier kata tak leh byk2…membeazir hakhakhak….betul gak…bukan ada org pon kat umah aku nih….
ehhh duk citer hal lain pulek….hermm umah dah bersihh haha….ni antar pic2 yg aku snap after dah bersih….hehe…HOME SWEET HOME!!!!!!!!!
haa…cantek takk heheh kan sy dah dah bersihh…fuhh lenguh gak pinggang aku nih duk sapu simen….adeh laaa…per2 pon syg umah aku tauu…

Advertisements
Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: